Körtkortet inte långt ifrån! ;)

Det var ett tag sedan jag skrev. Men har haft så fullt upp med klassträff, körskolan och massa annat.
Jag är återställd från min förkylning, så i lördags åkte jag ner till hamnmaggan och mötte upp mina kära klasskompisar. var inte så många som dökupp. Men sammanlagt blev vi ca 12 stycken.
Jätte kul att höra vad alla har gjort dessa 3 år. och Jösses vilken ångest man har när alla berättar hur mycket som hellst som de har gjort. Det var USA i ett år, någon hade fått barn, någon jobbar på båt, någon hade gjort lumpen i flottan som kock.  Ja mycket utspritt så man känner sig lite som en person som inte har gjort något vettigt alls. Iof så har jag gjort mer än vad man kanske tror. Ja lite ångest måste man ju få ha =)

Kul hadde vi iallafall. Jag var redan onykter när jag kom dit och det blev lite för mycket olika grejer som hamnade i strupen så jag åkte taxi hem redan vid halv 12 på kvällen. La mig och blev illamående. så det blev inte mycket sömn. Trotts att jag inte var så jätte onykter. Men som sagt en värd kväll med andra ord!

I måndags hade jag körlektion, blev en imuls körning på körskolan då det hade blivit en avbokning så jag körde och det var lite halvsvårt, men det gick rätt bra iaf, sen hade jag öven körskola igår också gick mycket bättre, körde dessutom nästan felfritt =) så hejja mig. Ååååh vad jag längtar nu med att få köra min egna bil och köra iväg på äventyr. Jag vill verkligen ha mitt körkort nu! vore så härligt slippa känna att nej vi kan inte åka och bada för vi tar oss inte dit. eller jo vi har cyklar, men det är ca 2 mil härifrån till närmsta bad. vi har iof badhuset men hur kul är det att betala 55 kr för att få bada i några ruttna poler! Ja men snart snart snart! köpte 10 nya lektioner  så det ska räcka förhoppningsvis för mig att få göra uppkörning. Teorin vet ni ju hur det går. Så skönt att teorin går bra, underlättar lite ;)


Nej men Midsommar! vad händer då? jo vi ska nog till enstaberga och äta midsommarmat och grilla kanske!? ska bli härligt. köpt mig lite go dricka.
Är så trött på alkohol faktiskt, inge gott. ytterst få grejer jag tycker om. Så ja men det är bara bra tycker jag, blir lite billigare då också =)
Blir bra sen också när man ska skaffa sig barn att man inte känner behovet. plus om man vill ändå träffa sina vänner när de dricker och man har fått sitt körkort så kan man bara ta bilen och sedan åka hem när man inte orkar längre. Toppen!

Ja jag har väll inte så mycket mer att skriva just nu mer än att Angelica sov här natten till idag. Syster är sjuk så jag ställde upp att ha henne här inatt så hon kunde få krya på sig lite.
Blev en liten uppdatering trotts allt så tills nästa gång ha det gött ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!