Hepatica nobilis ( Anemone hepatica )

blåsippan ute i backarna står. niger och säger att nu är det vååår =)

Vilken tur jag hade nu. eller ja egentligen inte. blev ju inte direkt påkommen. Men jag trodde att dessa underbara fina blommorna var fridlysta i hela sverige. Men kollade på google nu att de bara är de i vissa delar sverige. och i sörmland får man plocka dom. Och jag har faktiskt gjort det innan jag viste om man fick eller inte. Men tänkte att det är ju inte direkt så att jag tar rötterna. och det däremot är förbjudet. Jag tycker dom är så otroligt vackra och gulliga. Så ny pryds dessa vardagsrumsbordet. Gulligt! ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!