Ännu mer körkort

Åh önskar att jag var klar med körkortet nu. Det är en jätte stor längtan faktiskt och bäst av allt är att jag kan se mig själv sitta i en liten bil och köra. den bilden hade jag inte för 1 år sedan, inte för ett halvår sedan heller för den delen. Det går så bra med körkortet att jag tror att jag kommer ha körkortet till hösten, kanske tidigare om jag får göra intensivkurs när dessa lektioner är över som jag har kvar.

Igår körde jag för första gången bland lite mer trafik. körde stenkulla korsningen och ner mot hamnvägen och körde runt där bland alla rondeller och sådant. Skit kul, trotts att det blev några motorstopp ibland. Och Min lärare är så underbart härligt bra, hon säger exakt vad jag ska göra, och sedan får jag försöka själv lite. Men visst är det svårt tycker jag att köra bil, när man ska växla och sådant. Men det är sådant som jag kommer lära mig så småningom.

Monica min lärare frågade i slutet på lektionen hur långt jag har kommit med körkortet, kunde då stolt meddela henne att jag är klar med fas A-F plus att jag klarat 4 stycken sluttest. hon bara kollade på mig med öppen mun, visste inte riktigt hur hon skulle reagera eller vad hon skulle säga. tillslut fick hon fram det att: Men gud vad bra, vet du det här är ytterst ovanligt att man ligger före med teorin. I vanliga fall så har man kommit jätte långt med körningen och med toerin är man kvar nere i hamnen" Hon tyckte jag hade gjort ett bra jobb med andra ord. Och jag är riktigt jäkla nöjd. trodde teorin skulle vara betydligt svårare, men nu tycker jag att körningen är riktigt jäkla svår. Men det är ju för att jag inte hunnit köra så otroligt mycket.

Teorin kan jag ju alltid plugga på om man säger så. Kul är det iallfall, så mycket beröm till mig med andra ord =)
Ja jag tror nog inte längre att körkort är så långt borta ;)

Ja jag vet att det är lite mycket om min väg till körkort just nu. men det är det mest intressanta jag kan prata om just nu. Och jag blir verkligen stolt över mig själv, med tanke på att jag alltid tvekar på mig själv vad det än är, så japp detta känns bra med andra ord =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!